Monday, 1 November 2010

hidUp niE maCaM r0da

hidup ini penuh dengan dugaan dan cabaran....
all u need t0 d0 is trust urself and keep on fighting!

...hidup ni macam r0da...
yup...
r0da yang bentuk bulat tuh..
yang kte d0k pandang tiap2 hari tyme kereta lalu lalang... tapi kte tak pernah terbayang pun kan yang hidup kite nie sebenar nyer macam r0da jer... kejap kte kat atas.. tapi bile r0da tu berpusing... mungkin satu hari nanti kite akan terjatuh ke bawah..

aku sedih sangat ari nie... petang tadi baru aku dapat berite yang sangat menyedihkan... elaun mara aku kene p0tong... bukan sikit, tapi banyak pulak tuh.. tergamam sume 0rang.. tak sangke langsung kan... mule2 punye larh ingat elaun naek.. tapi makin turun ade larh.. tu larh.. dah kate dah.. sediakan payung sebelum hujan... prepare f0r the w0rst.. h0pe f0r the best..
:'(

mungkin ini satu pengajaran untuk student2 kt sini... nak ajar kte yang duet tu bukan senang nak dicari..

mungkin ini satu ujian... agar kte belajar untuk menabung dari sekarang...

mungkin ini satu dugaan... untuk kite lebih berdisiplinkan diri mulai dari sekarang...

mungkin juga ini satu petunjuk... untuk kite mula berharap pada-Nya...

"Allah mmbrikn ujian kepada hmbanya yang mampu memikulnya.. so b strong guys.. Allah dh jnjikn yg kt masih boleh survive.. n thanx to Mara n Him that we still can study here.. InsyaAllah.. ^_^"

“Jika tak dapat apa yang kita suka,,belajarlah menyukai apa yg kita dapat…dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

"MARA POTONGLAH LAGI DUIT....POTONGLAAAAAAAAAAAAAAAAAA"
"ok people!!we have to start 'berjimat' now!!!if not, just kiss your winter break vacation n summer break hols farewell..=.='.."

ape2 pun teman2 ku... perjuangan kte masih belum berakhir.. bersyukur larh dengan ape yang ade... kerana kite masih di sini... kerana kite masih diberi peluang untuk belajar di sini...
fighting!


4 comments:

  1. hoiiii apa ni guna status aku...aku claim royalty for that..=P.

    *gara2 sengkek duit*

    ReplyDelete
  2. haha.... sume orang sengkek abez weyh!

    s0, free je larh yek... hik3

    ReplyDelete
  3. kat russia.. nun jaouh di utare... =)

    ReplyDelete

Kalau ada salah silap, Jangan segan silu untuk tegur.
Kalau ada terkasar bahasa, Ampun maaf di pinta.
Saya juga manusia biasa seperti anda.
^_^